Du’a Istikharah

Image hosted by Photobucket.com 

“Ya Allah, aku memohon dipilihkan dengan ilmu-Mu. Aku bermohon penilaian dengan kekuasaan-Mu. Dan meminta dengan keutamaan-Mu yang Agung. Sesungguhnya Engkau berkuasa dan aku tidak berkuasa. Engkau Maha Mengetahui dan aku tidak mengetahui. Dan Engkau Maha Mengetahui hal-hal yang ghaib.

 Ya Allah, bila Engkau mengetahui bahwa perkara ini (sebutkan) baik untukku, untuk agamaku dan untuk kehidupanku, serta risikoku, taqdirkanlah hal itu untukku, mudahkanlah untukku, serta berkahilah aku pada hal itu.

Dan jika sekiranya Engkau tahu bahawa perkara ini (sebutkan) tidak baik untukku, untuk agamaku dan untuk kehidupanku serta risikoku, maka jauhkanlah ianya dariku dan dan jauhkanlah aku darinya. Dan takdirkanlah kebaikan untukku dan buatlah hatiku ini redha dengan ketentuanMu. Amin”

Leave a Reply

